Situací, kdy přijde na řadu prodej firem, může být v našem životě celá řada. Touha po odpočinku po mnohaleté práci, či pouze touha předat svou zavedenou firmu do zkušených rukou. Vaše podnikání tak může pokračovat, ačkoliv už nebudete vlastníkem firmy.
Různá kritéria
Pro prodej firem je vždy důležité určit si hned na začátku kritéria, která jsou pro vás důležitá. Prioritou samozřejmě může být cena, kterou za prodej zavedené firmy dostanete. Ovšem častěji záleží také na tom, jak bude podnikání pokračovat, zda aktuální zájemce nepřijdou o své pracovní místo, či jak bude vypadat výroba. Určení těchto kritérií záleží zcela na vás. Dle vašich priorit poté bude vybírán vhodný zájemce o vaši firmu.
Výběr zájemce
Obrátit se na profesionály se vyplácí, nebudete si muset sami dělat starosti se všemi formalitami. Navíc odborníci mají přístup k široké databázi potenciálních zákazníků. Vybrat tak vhodnou protistranu je relativně jednoduché. Zájemce je vždy vybírán na základě vašich představ a kritérií, či případně ambicí s budoucností firmy. Ve spolupráci jsou vždy hledány společné zájmy, jsou nastavena jasná pravidla a vyladěny všechny detaily, bez kterých se prodej firmy či případně prodej podílu ve firmě neobejde.
Ocenění podniku
Ať už je pro vás cena, kterou za firmu dostanete, nejdůležitější, či nikoliv, vždy by měla být správně nastavena. Odpovídající hodnota firmy je totiž velmi důležitá. Abyste měli jistotu, že získáte reálnou cenu, kterou na trhu lze dostat, využijte profesionální valuace. Při té odborníci vychází ze svých dlouholetých zkušeností, všech dostupných informací a aktuální ekonomické situace u nás i ve světě.
Prodej firmy je komplexním procesem skládajících se z řady formalit. Nezůstávejte na tento proces sami a využijte profesionálních služeb.
https://brnocity.cz/nebudte-ve-stresu/
https://novinky-plus.cz/trenujte-svuj-mozek/
https://storyin.cz/potrebujete-kvalitni-pedaly-spokojeni-budete-se-znackou-magped/